Jesus är Herre

När vi blir frälsta säger vi ja till att ha Jesus som Herre i våra liv. Hur märks det att Jesus är Herre i ditt liv?


"Inte alla som säger ’Herre, Herre’ till mig ska komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Fars vilja. Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med ditt namn och drivit ut onda andar med ditt namn och gjort många kraftgärningar med ditt namn? Men då ska jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort från mig, ni förbrytare." Matt‬ ‭7:21-23‬ ‭

Den som gör min Faders himmelske vilja kommer in i himmelriket. Det är genom hur vi lever våra liv, vad vi säger och hur vi agerar som visar om vi har Jesus som Herre i våra liv.

Nu på det nya året är det en bra tid att fundera igenom sina prioriteringar och justera dem om det behövs. Ett liv tillsammans med Jesus är aldrig ett tråkigt liv ❤️.

(null)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0