Ett hus

Om man ser på livet som ett hus så vill jag ha en fast grund. Väggarna vill jag ska vara förankrade i Jesus. "Ramen" runt mitt liv vill jag ska vara Guds ram. Inget ont ska kunna komma emot mig. Min styrka är i Gud. När det blåser, blåser jag inte omkull. 
Taket är öppet mot Gud. Jagvill alltid ha en levande och öppen väg mot himlen. Jag vill aldrig att det ska slagga igen eller att jag låter andra saker belamra sig uppepå mitt "hus" så att jag inte har tid för Jesus. 
Jagvill ha en öppen dörr in i huset. Jag vill att förbipasserande ska kunna finna vila och ro i mitt näste. När de är på väg ska de kunna stanna till och få en kopp kaffe eller ett gott ord på vägen. 
Jag vill ha en fin trädgård till mitt hus. En trädgård som gör att människor blir glada när de ser den och tackar vår Skapare för allt fantastiskt han har gjort för att att glädja oss. Jag vill att de som passerar ska bli nyfikna när de ser trädgården. Kanske stanna till och fundera över hur den kan vara så vacker. När de stannar till får jag chansen att låta dem lukta på de fantastiska blommor som finns. Blommor till läkedom och hälsa. Blommor till upprättelse, förlåtelse och försoning. 
Herre låt mitt liv vara en doft av dig till andra människor.  

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0