Det viktiga här i livet

"Jesus kom in på tempelplatsen och drev ut alla som sålde och köpte där. Han slog omkull borden för dem som växlade pengar och bänkarna för dem som sålde duvor och sade till dem: "Det är skrivet: "Mitt hus skall kallas ett bönens hus." Men ni har gjort det till ett rövarnäste.""

‭‭Matt ‭21:12-13‬ ‭


Vi eller i alla falla jag tänker att oj, de använde tempelplatsen till att ha det som en marknad. Man sålde och köpte varor där. Vad tokigt. Men vad använder vi kyrktorget till? Är det en bönens plats? Vad kommer vi med till tempelplatsen i våra hjärtan? 


Jag har en bön i mitt hjärta och det är att vi ska använda den här tiden till att Gud får göra sitt verk i våra liv. Att vi rensar bort det som är onödigt i våra liv. Att Guds liv får spira fram i oss och genom oss. Att vi börjar fokusera på det som är det viktiga här i livet. 


(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0