Betalar staten?

Betalar staten precis som till statskyrkan?
Frågade mannen i den familj vi åkte skidor med några dagar i Sälen.
Nej, det bygger på frivilliga gåvor, svarade jag.
Naturligtvis får vi något för barnen i söndagsskolan osv som man får i andra föreninger,
men huvudsaken är frivilliga gåvor.
Undrar hur tankarna gick i hans huvud...
Han undrade säkert hur mycket vi gav varje månad
och om vi var tvungna att ge tionde!?
Jag önskar att jag kunde förklara vilken välsignelse det är att få ge -
att jag inte tänker på tiondet som på något man betalar,
utan kanske mer som en naturlig del av mitt liv tillsammans med Gud,
Jag vet att Gud tar hand om mig och välsignar mig
och jag känner mig otroligt välsignad.
Det skulle aldrig falla mig in att inte ge tiondet.
Det ingår i min gemenskap med Gud.
Allt mitt är hans och allt det han har tillhör mig.
Jag vill inte klara mig på egen hand.
Jag vill ha Gud med i allt jag gör.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0