Dröm

Drömde i natt att Bosse och jag blev kidnappade av en familj
som tvingade oss att laga mat och städa hemma hos dom.
Vi gjorde sådana saker som vi gör hemma.
Skillnaden var att vi inte gjorde det för oss själva.
Vi gjorde det för någon annan.
 
Vi gjorde allt vi kunde för att komma bort från den här familjen och kalla på hjälp.
Det märkliga var att den här familjen gick i kyrkan så
när vi var i kyrkan lyckades vi prata ostört med andra om vilken adress
vi bodde på så att de kunde larma polisen när de kom hem.
 
Tänker på bibelordet om att man inte kan tjäna två Herrar.
Matt 6:24
Ingen kan tjäna två herrar.
Antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre,
eller kommer han att hålla sig till den ene och se ner på den andre.
Ni kan inte tjäna både Gud och mammon.
 
Hur mycket tjänar vi inte mammon med våra liv egentligen.
Vi kanske sitter "fast" precis som jag gjorde i min dröm.
Skillnaden i verkligheten mot drömmen är att jag i
drömmen gjorde allt jag kunde för att bli fri
eftersom jag visste vad friheten innebar och hade smakat den.
 
Om vi smakar än mer på den frihet som finns i att tjäna Gud,
tror jag att vi skulle göra ännu mer för att komma bort från det vi sitter fast i.
Problemet är att vi inte "ser" att vi sitter fast.
 
Det är bara Gud som kan öppna våra ögon
och visa oss vilken härlighet han har kallat oss till.
 
Jag ber till gud att han ska öppna mina andliga ögon så att 
jag ser vilket hoppa han har kallat mig till.
 
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0