Par i terapi

Jag såg på programmet Par i terapi på SVT 1 i går.
Mannen i familjen kände sig åsidosatt under sin uppväxt.
Han såg sig inte sedd av sina föräldrar
och brodern tog allt ytrymme.
Hans plats var att vara den snälla som
inte gjorde så mycket väsen av sig.
 
I programmet skulle han blunda och
försöka se en bild av när han tidigast kände de känslorna
av att han inte blev sedd.
Han såg då framför sig en spjälsäng
som han stod i och försökte att få uppmärksamhet,
men Mamman sprang bara förbi eftersom
brodern skrek högre.
 
Sedan i programmet skulle han tänka sig att han själv
gick in i rummet och tog upp den lilla pojken.
Mannen gjorde det och sa:
Du är så vacker.
Jag vill visa upp dig för hela världen.
 
 
Jag tyckte att det var så starkt!
Precis så är det med Gud.
Han möter oss i vår svaghet.
Där vi är svaga får vi ta del av hans starkhet.
 
2 Kor 12:9
"Min nåd är nog för dig, ty kraften fullkomnas i svaghet."
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0