Morgonandakt

Att ta tid med Gud är aldrig bortkastad tid. Den här världens furste vill få oss att tro att det är tid som aldrig kommer tillbaka när vi läser bibeln och ber när det faktiskt är tvärtom. Det är tid som investeras i Guds rike. Tid som välsignar resten av din dag. Tid där Gud kan tala in i ditt liv och ge dig vägledning och hjälpa dig att fatta bra beslut. 

På samma sätt som du tvättar ditt ansikte innan du går ut behöver du "tvätta" ditt inre med Guds ord. 

"Ni är redan nu rena i kraft av ordet som jag har talat till er." (Joh 15:3)
"Jesus svarade: "Den som har badat behöver sedan bara tvätta fötterna. Han är helt och hållet ren...(Joh 13:10)
Vi är rena genom det Jesus har gjort för oss på Golgata men genom att vi vandrar i den här världen  blir vi smutsiga om fötterna och behöver "tvätta" dem. Vi tvättar oss genom att läsa Guds ord och genom att umgås med Gud i bön. 

Alla vill vi vara kanaler för Gud och vara lyhörda för hans vägledning. Ingenting kan då vara bättre än att ta sig tid att umgås med honom en stund varje morgon. 

"Gud, du är min Gud. Tidigt söker jag dig. Min själ törstar efter dig, min kropp längtar efter dig i ett torrt och törstigt land utan vatten." (Ps 63:2)

‭‭ (null)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0