Hjärtats begär

"Lita på Herren och gör det goda, bo i landet och lev i trofasthet, och ha din glädje i Herren. Då ska han ge dig vad ditt hjärta begär."
‭‭Ps‬ ‭37:3-4‬ 
Gud ger dig inte mer än vad du begär av honom. Gud ska ge dig vad ditt hjärta begär står det. Hjärtat står för i bibeln vår drivkraft, vår övertygelse, det vi är överlåtna åt. Jag tror att vi kan lura oss själva och tro att vi är överlåtna till Gud och begär av honom när vi i praktiken i mångt och mycket fungerar som världen i våra tankar och våra begär. 
Om jag tex är sjuk så vill jag bli frisk, men de tankarna och det begäret blandas upp med mycket annat. Tex varför har jag blivit sjuk? Varför ska just jag lida? Avundsjuka på andra som får vara friska och kunna leva fullödiga liv. I vårt begär av att bli frisk finns det ett hopp och en tro på att Gud kan och vill hela mig?
Vi vet att Gud KAN hela människor för det har vi hört många vittnesbörd om och det kan till och med vara så att det blir jobbigt att höra att andra blir helade eftersom man själv inte blir helad. Så frågan om Gud KAN hela brukar inte vara svår. Det tror vi nästan alla. Men sen frågan om Gud VILL hela mig det blir lite jobbigare. 
I huvudet vet jag att Gud vill hela mig men sen finns det tankar och känslor som snurrar runt i kroppen på oss. Jag kanske inte känner mig värdig nog. Om vi försöker få tag på våra känslor nu och inte enbart tänker med förnuftet. Känns det som att idag kommer Gud att hela mig! 
Antagligen inte. Många av oss har blivit trötta på att gång på gång söka förbön och uppleva att inget händer. Att Gud inte svarar på bön och att han känns frånvarande. Man läser böcker om helande och ber om helande. 
Vad är det då som saknas? Har vi för lite tro? Jag tror inte det. Vi behöver bara så mycket tro som ett senapskorn och det lilla fröet tror jag finns inom oss alla som har tagit emot Jesus. 
Vad är det då som saknas? 
Jag kan inte svara på varför vissa blir helade och andra inte men att det hänger ihop med vår tro på Gud det står i bibeln. 
Jesus kunde inte göra kraftfärningar i Nasaret pga deras otro. Några få blev botade. De som han lade händerna på. 

"Han kunde inte göra någon kraftgärning där, utom att bota några få sjuka genom att lägga händerna på dem. Och han var förundrad över deras otro. Sedan gick Jesus ut i byarna där omkring och undervisade."

‭‭Min inställning är att vare sig vi ser att någon blir helad eller inte så tänker jag fortsätta att be för människor till helande och jag förväntar mig ett genombrott på det här området. Att vi ska få se människor bli helade i större omfattning än vad vi ser idag. 

(null)

När vi lägger händerna på en människa så tror vi att vi får vara kanaler för Jesus och att vi förmedlar Guds kraft in i den vi ber för. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0